Handelsvillkor & Villkor
Nedan hittar du allmänna villkor för handel med Organized. Villkoren gäller för webbplatsen www.simplyorganized.se, de tjänster som erbjuds och de produkter som kan köpas via webbplatsen. Genom att använda webbplatsen eller genomföra ett köp accepterar du dessa villkor och samtycker till att vara bunden av dem. Vi rekommenderar att du läser igenom dem noggrant innan du genomför ett köp.
Företagsinformation
Organized ApS
CVR nr.: 41941944
Adress:
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby
Danmark
E-post: [email protected]
Tel: +45 53 53 86 05
- Leverans
1.1 Hos Organized skickas beställningen inom 0 till 3 arbetsdagar om inget annat anges, till exempel vid varor som inte finns i lager. De flesta beställningar skickas inom 1 arbetsdag.
1.2 Hos Organized erbjuder vi flera olika leveransalternativ beroende på din plats: Hemleverans, leverans till utlämningsställe och leverans till företag. Vi använder Postnord och Bring som leveranspartner. Du kommer att ombes välja en leveransmetod vid utcheckning. Genom att välja Postnord eller Bring som leverantör accepterar du deras villkor.
1.3 Vid genomfört köp får du en bekräftelse via e-post. Därför är det viktigt att din e-postadress är korrekt. När din beställning har packats får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer så att du alltid kan följa din beställning.
1.4 Vi levererar inom Sveriges gränser. Vi gör vårt bästa för att skicka beställningar som gjorts före kl. 14.00 på vardagar samma dag. Vid reor, semester och liknande kan leveranstiden dock vara längre.
1.5 Alla beställningar ska kontrolleras vid mottagandet. Om en transportskada har uppstått ska detta omedelbart rapporteras.
1.6 Vid valet av hemleverans med Postnord accepterar du att leverans endast kan ske vid personlig mottagning. Om du vill att Postnord ska lämna paketet utan personlig leverans kan du fylla i en fullmakt i förväg. Observera att du som mottagare ansvarar för paketet när det har levererats med fullmakt.
Hämtning på utlämningsställe
1.6 Om du inte hämtar ditt paket från utlämningsstället inom förfallodatumet och paketet returneras till oss, skickar vi gärna paketet till dig igen – dock mot betalning av fraktkostnaderna. Samma sak gäller om du har angett en felaktig adress. Organized ansvarar inte för att varorna levereras korrekt om de skickats till en felaktigt angiven adress. Organized skickar som spårbart paket och vi kan därför spåra ditt paket med ett spårningsnummer. Organized kan heller inte hållas ansvarigt för förseningar hos kuriren.
Försändelse som brev
1.7 Hos Organized erbjuder vi INTE försändelse som brev. Alla våra produkter skickas som spårbara paket med Track and Trace.
Hämtning hos Organized
1.9 Om du har valt att hämta dina varor hos Organized på Vallensbækvej 24, 2605 Brøndby, får du ett e-postmeddelande och ett sms när de är klara för avhämtning. Det är inte möjligt att se eller köpa varorna på adressen om inte annat är avtalat i förväg. Endast förbeställda varor kan hämtas. Hämtning kan ske på följande adress:
Organized ApS
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby
Måndag – fredag mellan kl. 8.30 – 15.30
Det är inte möjligt att hämta beställningar under helger eller helgdagar.
- Betalning
2.1 Hos www.simplyorganized.se kan du betala med följande kort:
Visa
Mastercard
2.2 Alla priser på webbplatsen är inklusive moms.
2.3 Hos Organized dras beloppet för ditt köp från ditt konto efter att paketet har skickats.
- Retur
3.1 Hos Organized har du 14 dagars full returrätt.
3.2 Vid retur måste varan vara i samma skick som när du mottog den – det vill säga oanvänd, i originalförpackning och med märkning intakt. Produkten måste förpackas på ett säkert sätt så att den inte skadas under returtransporten. Om det finns tecken på att märkena på varan har försökt tas bort eller är helt borttagna, anses varan vara använd och kan därför inte returneras eller bytas. Du står själv för kostnaden för att returnera varorna, och detta sker på egen risk. Du får inte eventuella fraktkostnader återbetalda.
3.3 Vid retur ska du fylla i returformuläret och lägga det i din returförsändelse.
Logga in på returportalen och hitta din retursedel här.
3.4 När vi har mottagit din retur återbetalar vi beloppet till det kreditkort som användes vid köpet inom 10 arbetsdagar. Observera att vissa lokala banker kan ta längre tid på sig för att behandla återbetalningen.
3.5 Dina returvaror MÅSTE skickas tillbaka till följande adress:
Organized ApS
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby
- Ångerrätt
4.1 Som kund kan du inte ångra ett köp genom att helt enkelt inte ta emot paketet eller genom att inte hämta paketet på det valda utlämningsstället eller postkontoret. Om varan returneras till Organized kommer vi att kontakta dig för att klargöra om du vill ha varan. Om du vill få varan levererad igen måste du själv betala fraktkostnaderna för detta.
4.2 Om du ångrar ett köp och vill utnyttja ångerrätten måste du meddela oss inom de första 14 dagarna efter mottagandet av varan. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Kunden är ansvarig för att kunna bevisa att ångerrätten har utnyttjats inom tidsfristen på 14 dagar. Ångerrätten gäller från den dag beställningen levereras. Om den 14
dagen infaller på en lördag, söndag eller helgdag förlängs tidsfristen till nästa vardag.
- Reklamation
5.1 Du har 3 års reklamationsrätt. Om ett paket ser skadat ut, vägra ta emot det och kontakta oss på [email protected]. Om du ändå tar emot det har du 2 dagar från mottagandet av paketet att göra en reklamation till oss. Skicka bilder på både låda, etikett, förpackning och innehåll via e-post till [email protected].
5.2 Om en vara är skadad under transporten eller om du upptäcker en defekt när du får den, kommer vi att rätta till felet utan extra kostnad för dig. Det innebär att du kan få varan reparerad, bytt, få pengarna tillbaka eller få en prissänkning, beroende på situationen. Detta förutsätter att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan skadlig åtgärd.
5.3 Reklamation ska göras inom rimlig tid efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader anses reklamationen alltid vara gjord i tid. Om du upptäcker ett fel, skicka ett e-postmeddelande med en bild och en beskrivning av problemet till [email protected]. Skicka inte tillbaka varor utan att först ha kontaktat oss. I många fall är det inte nödvändigt att skicka tillbaka varan, utan vi kan hantera det med en bild.
5.4 Reklamationer ska göras skriftligen via e-post. Eftersom vi inte kan se skadan via telefon är det svårt att hantera en reklamation över telefon. För att spara tid, skicka oss ett e-postmeddelande med bilder på skadan till [email protected] och skriv gärna vad du önskar: Ny vara, prissänkning eller annat.
5.5 Du måste kunna bevisa var och när du köpte varan och vad du betalade för den. Spara därför ditt kvitto i minst tre år, då reklamationsrätten gäller.
- Personuppgifter
6.1 Vi samlar endast in personuppgifter när det är relevant för oss, och vi samlar endast in personuppgifter om det är relevant för din aktivitet hos www.simplyorganized.se. Vid insamling, behandling och användning av dina personuppgifter följer vi alltid alla tillämpliga lagbestämmelser. Vi lagrar endast dina personuppgifter så länge vi är skyldiga att göra det enligt lag eller så länge det är relevant för syftet med insamlingen.
6.2 Om du vill köpa och ta emot en vara från vår webbplats måste vi samla in vissa personuppgifter för att kunna genomföra köpet och erbjuda dig våra tjänster. Vi kan samla in information som exempelvis namn, e-postadress, postadress, leveransadress (om den skiljer sig från postadressen), telefonnummer och betalningsinformation.