Sök efter produkter

close

Retur av paket från SimplyOrganized

Åh nej, vi är ledsna att höra att ditt köp inte passade! Hos SimplyOrganized har du lyckligtvis 14 dagars full returrätt, räknat från den dag du mottog eller hämtade ditt paket. Inför julen 2024 har du dessutom en förlängd returrätt fram till den 24 mars 2025.

Behöver du returnera en produkt? Så här gör du:

Vid retur ska varan vara i samma skick som när du mottog den – det vill säga oanvänd, i originalförpackning och med etiketter kvar. Varan måste förpackas ordentligt för att undvika skador under returtransporten. Om det finns tecken på att etiketterna har försökt tas bort eller saknas, anses varan ha varit använd och kan därför inte bytas eller returneras. Du står själv för returkostnaderna, och returen sker på egen risk. Fraktkostnader återbetalas inte.

Logga in på returportalen och hitta din retursedel här.

När vi mottagit ditt returpaket återbetalar vi beloppet till det kreditkort som användes vid köpet, inom 10 arbetsdagar. Tyvärr kan vi endast återbetala pengarna till köparen, även om det rör sig om en gåva. Observera att vissa lokala banker kan ta längre tid för att behandla återbetalningar.

Skicka dina returvaror till följande adress:

Organized Aps,
Vallensbækvej 24
2605 Brøndby
Danmark

Ångerrätt

Som kund kan du inte ångra ett köp genom att bara vägra att ta emot paketet eller genom att inte hämta ut paketet i den valda paketbutiken eller på postkontoret. Om varan returneras till Organized kommer vi att kontakta dig för att klargöra om du önskar motta den aktuella varan. Om du vill ta emot varan måste du själv stå för kostnaderna i samband med att vi skickar varan till dig igen.

Om du har ångrat ett köp och vill använda ångerrätten måste du inom de första 14 dagarna efter mottagandet av varan meddela oss att du ångrar ditt köp. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Det är kunden som har bevisbördan för att ångerrätten har utnyttjats inom fristen på 14 dagar. Ångerrätten gäller från den dag ordern levereras. Om den 14:e dagen är en lördag, söndag eller helgdag löper fristen ut nästa vardag.

Reklamation

Om ett paket ser skadat ut, vägra att ta emot det och kontakta oss på [email protected]. Om du ändå har tagit emot det har du två dagar från mottagandet av paketet för att reklamera till oss. Skicka bilder på låda, paketetikett, emballage och innehåll via e-post till [email protected].

Om det mot förmodan uppstår skador under transporten av dina varor, eller om du upptäcker att en vara är behäftad med fel vid mottagandet, rättar vi till felet utan kostnad för dig. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen. Detta förutsätter att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annan skadevållande hantering.

Reklamation ska ske inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet på varan. Om reklamation görs inom två månader anses den alltid vara gjord i rätt tid. Om du har upptäckt ett fel, skicka en bild via e-post tillsammans med en beskrivning av problemet till [email protected]. Skicka inte tillbaka varor utan att först ha kontaktat oss. I många fall är det inte nödvändigt att returnera varan om vi får en bild av skadan.

Reklamationer ska göras skriftligt via e-post. Eftersom vi inte kan se genom telefonen 🙂 är det svårt att hantera en reklamation över telefon, så spara tid och skicka oss ett e-postmeddelande på [email protected] med bilder av skadan. Skriv gärna i meddelandet vad du själv skulle vilja ha: en ny vara, prisnedsättning eller annat.

Det är du som ska kunna bevisa var och när du har köpt varan samt vad du har betalat för den. Spara därför ditt kvitto i minst de två år som reklamationsrätten gäller.

Läs våra fullständiga handelsvillkor här.

Kan man byta sina produkter till andra produkter?

Tyvärr har vi ingen bytesprocess för närvarande. Du kan dock returnera dina produkter, antingen genom att använda vår returportal eller genom att lämna produkterna personligen hos oss på Vallensbækvej 24, 2605 Danmark. Om du vill ha andra produkter istället behöver du göra en ny beställning. Om du vill returnera personligen kan du med fördel lägga en order för avhämtning (välj avhämtning vid utcheckning) innan du kommer. Då kan du ta med produkterna hem direkt, förutsatt att de finns i lager.